<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

penatttt~ posted on Thursday, 15 September 2011 { 23:09

Hai hai hai..
Lama tak bukak dia, (selama 10 jam tinggal)
alolo~ kesian bloggie niii...   ** maaf menggedikk sat!


"Ehem...ehem...  Nak  cerita nii~ sekarang ni penat sangat sangat sangat... Bak kata orang KL, penat giler arhh! penat  sebab menolong di surau tadi... 

1. Tolong  menjadi petugas  bagi  pertandingan mewarna  serta  melukis... dibahagikan kepada 3 kategori ::
==  Pertandingan  mewarma (4-6 tahun sahaja)
==  Pertandingan  mewarna  (7-9  tahun)
==  Pertandingan  melukis  dan  mewarna (  10  -12  tahun)

Menjadi  petugas,  pemerhati,  pemujuk  kanak-kanak, tukang  masukkan  pensil  warna  serta  krayon  ke  dalam  kotaknya, tukang  pemanggil  budak-budak  yang  menyertai  pertandingan  di  rumah  mereka,  tukang  bagi  makanan  serta  minuman,  tukang  kutip  bahan  pertandingan,  tukang  halau  orang-orang  yang  tidak  terlibat  serta  berkenaan  n  whateverlah, kan...  Memang  penat~  Susah rupanya.. Nampak  macam  senang  ja...  Sampai  berpeluh-peluh!  Agak-agaknya  boleh  cukup  sebaldi...  Namun, pabila  tengok  semua  kanak-kanak  ala-ala  Ribena  itu  gembira,  hati  saya  menjadi  sukaaa!  Auww! <3 huahuahua~  Sebelum  ke  tempat  pertandingan  ni,  tokmek  aku,  Mek  Jah,  dah  pesan  dah  suruh  makan  dulu.  Tapi,  disebabkan  aku  sudah  lewat  akibat  bangun  lambat,, aku  tak  makan  juga  malah  telah  membuat  dosa  dengan  meninggikan  suara  kepada  tokmek  yang  tak  habis-habis  menyuruhku  makan  dahulu.  Maaf  TokMek!  Ai  Lebiu <3 !

Habis-habis  pertandingan,  setelah  selesai  mengutip  setiap  penyertaan,, terus keluar dari tempat tersebut... nampak2 ramai makcik2 dok berkumpul,, mula-mula..  relax  sahaja... tak  teringin  nak  tegur  pun.  Maklumlah, penat  yang  amat!  Tiba-tiba,  ternampak  rempeyek  depan  diorang.  masa  itulah, perut  aku  yang  tengah  kosong  ni  berbunyi-bunyi  meminta  makanan.  Aku  pun  mendekati  makcik-makcik  itu.  Ternampaklah  beberapa  bungkusan  nasi  lemak  yang  dibalut  dengan  daun  pisang. Alhamdulillah!  Tapi,  seganlah  pula  nak  mintak.  Dengan  penuh  malu  dan  100%  rasa  lapar,  "Makcik, nak  nasi  lemak  sebungkus  boleh  tak?"  aku  bertanya  kepada  salah  seorang  makcik  yang  memang  aku  kenali  yang  bergelar  'Makcik  Pah'.  Makcik  Pah  menjawab,  "Ala... Kesiannya.  Ambik  je.  Memang  untuk  dimakan pun.  Banyak  bungkus  pun  takpe."  Makcik  Pah  pun  menghulurkan  sebungkus  nasi  lemak  daun  pisang kepada aku. "Hehe  .  Lapar ni."  dengan  tersengih  aku  menjawab.  "Kesiannya.  Nah,  ambbik  satu  lagi."  Makcik  Pah  pun  hulurkan  satu  lagi  nasi  lemak.  aku  menolak  tapi  dia  cakap, "Ambiklah  siap-siap.  Karang  takut  habis."  Aku  cuma  senyum  n  terus  cari  meja  makan.  Dengan  lahapnya  aku  makan.  tapi  takdelah  makan  kedua-dua  bungkus.  Satu  lagi  aku  bagi  kat  adik  aku.  Dia  makan  sampai  2! cess! :P


to be continued~ :DD