<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

28 Oktober :) posted on Sunday, 30 October 2011 { 08:05

Assalamualaikum  warohmatullahiwabarokatuh..

Apa  khabar  semua?  Kaifa ha lukum?  Moga-moga  korang  sihat  dan  ceria  belaka,  ek?

Ok, hari  ni  aku  nak  cerita  tentang…..  haa!  Korang  nak  tau  tak,  kelmarin  bufday  aku  tau.  Apa?  Korang  taknak  tahu?  Err, terlambat  dah…. Huhuhuhuhuhu  (gelak  sopan)

 

28  Oktober  199*  tercatat  dalam  sijil  kelahiran  aku  sebagai  hari  paling  bersejarah  iaitu  hari  aku  keluar  daripada  perut  mak  aku.  Hari  aku  mula  menjengah  ke  dunia  dengan  sebuah  tangisan  yang  entah  kuat  ke  tak  macam  suara  aku  yang  bising  ni. 

Ramai  orang  tanya  aku,  either  di  Facebook  or  di  luar.  “Macamana  sambut  befday,  best  tak?”.  Itulah  ayat  yang  memang  aku  tak  larat  nak  menjawab  semalam.  Aku  just   jawab,  “Depan  fb  je,  sebab  tengah  exam  sekarang  ni.”  Ingatkan  dengan  jawapan  tu,  diorang  akan  stop  tanya.  But, memang  jauh  meleset.   Ada   yang  tanya,  “Macamana  sambut  depan  fb  blablabla.”  Tapi, aku  layan  jelah.  Jawab  mana  yang  patut.

28  Oktober  2011.  I  think,  this  is  the  busiest  day  in  this  year.  Hahaha… Why ?  Sebab  aku  tak  larat  melayan  ucapan-ucapan  di  Facebook  dan  telefon  Nokia  kecikku  yang  tak  berapa  canggih  tu.  Hahaha, nasib  baiklah  fon  aku  takde  kredit  lepas-lepas  call  Cikgu  aku  yang  mengajar  kelas  bahasa  berirama.  27  Oktober,  aku  tak  tidur  sehinggalah  pukul  4.30 pagi  28  Oktober.  Yelah,  dalam  pukul  12  hingga  1  pagi,  90  wall  post  nak  kena  layan..  Dah  penat-penat  sangat  aku  tidurlah.

Lepas-lepas  Subuh,  aku  tidur  balik  walaupun  aku  tahu  bahawa  Rasulullah  S.A.W  pernah  bersabda  bahawa  ;  Sesiapa  yang  tidur  selepas  Subuh,  maka  dia  akan  mewarisi  kepapaan.  Aku  tidur  lepas  Subuh  bukannya  sebab  aku  nak  mewarisi  kepapaan  atau  kemiskinan  tetapi  aku  ngantuk  sangat.  Nikmat  betul  kalau  tidur  waktu  betul-betul  mengantuk  sehingga  aku  lupa  ada  kelas  bahasa  berirama  di  sekolah  yang  start  pukul  8.00  pagi.  Pukul  9.30  pagi,  aku  bangun  dan  terus  buka  laptop  yang  betul-betul  berada  di  sebelah  aku.  Bila  aku  tengok  waktu,  apa  lagi,  terkejut  beruklah.  Terus  aku  kejut  adik  aku  and  tanya,  “Harini  hari  Jumaat  ke?”.  Adik  aku  just  angguk.  Aku  tiba-tiba  je  jadi  berdebar.  Terus  aku  ambik  henfon  aku  yang  memang  aku  sengaja  OFF  sebab  periksa.  Aku  ketuk  bilik  abang  aku  sekuat  hati  sampailah  dia  buka  sambil  menjerit,  “Assalamualaikum.  Abang  Iyi,  mintak  charger.  Emergency  ni.”  Aku  ulang-ulang  ayat  yang  sama  sampailah  dia  bukak  pintu  bilik  dia  sambil  menghulur  charger.  Aku  call  cikgu  aku.

“Assalamualaikum.”
“Waalaikumussalam.  Siapa  ni?”  (suara  lembut)
“Cikgu,  ni  Fatini.”
“Oh,  Fatini.  Hah,  napa  tak  mai?”  (suara  tiba-tiba  jadi  keras)
“Sorry  cikgu.  Saya  terbangun  lewat.  Bangun-bangun  dah  pukul  9.30.  Hehehehe..”
“Eh eh eh,  alasan  dia.  Takdak  ka  alasan  yang  lebih  elok?”
“Saya  bukannya  takmau  bagi  alasan  yang  lebih  elok  tapi  sebab   tak  baik  menipu.  Berdosa.. Hehehehe…”
“Yelah  yelah.”
“Cikgu.  Maaf  ya  cikgu.  Saya  pergi  sekarang  jugak.”
“Nak  mai  sekarang?  Tak  payahlah.  Nanti  kamu  bincanglah  pasal  persembahan  tu  dan  jangan  lupa  bawak  baju,  kain  hitam  dengan  tudung  bawal  tau.”
“Ok,  cikgu.  Terima  kasih.. Assalamualaikum.”
“Sama-sama.  Waalaikumussalam.”

Alhamdulillah, lega  aku.  Yelah  takut-takut  dibuang.  Nasib  baiklah  sebelum  ni  memang  aku  selalu  pergi.  Missed  class  2,3  kali  je.  Manalah  tau  takut-takut  cikgu  nak  tukar  orang  lain  pulak  jadi  penyair  sebab  sebelum  ni  ramai  dah  kena  tukar  sebab  tak  pergi  class.  Terima  kasih  cikgu  sebab  tak  tukar.  Memang  I  love you,  wo  ai  ni,  sarang  hae  lah !

Harini  aku  nak  cerita  panjang-panjang  sebab  lama  dah  tak  update  blog  ni.
Semalam,  sekejap  aku  offline,  sekejap  aku  online  chat  di  Facebook  gara-gara  melayan  wall post.  Bila  dah  penat  sangat.  Ah,  lantaklah.  Korang  nak  post  apa-apa  pun, postlah.  I  don’t  care.  Pukul  12.45  pagi  tadi  barulah  aku  balas  semua  wall post.  Penat  tak  sangka.  Saja  je  aku  menipu  satu  group  ni  kata  nak  AFK  blablabla.  Tapi  tak  AFK  pun,  just  malas  kejap  melayan  diorang  sebab  nak  layan  Wall kejap.  Bila  dah  habis,  barulah  aku  melayan  group  tu semula.

Semalam,  tiap-tiap  kali  aku  online  tapi  aku offline  chat,  ada  je  sorang  budak  ni  tegur  aku.  Ayat  dia  for  sure  lah  bermaksud  ‘aku  tengah  online  tapi  offline  chat’.  Tiap-tiap  kali  aku  buat  camtu,  mesti  dia  tahu.. Hahaha, pelik  pelik…

Oklah, aku  dah  penat  menaip.  Penat  menekan.  Byebye.  Salam..  :)