<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Puisi-puisi yang dicipta pada tahun 2010 posted on Monday, 10 October 2011 { 07:18


Sorilah heh ! Aku x minat jiwang tapi puisi aku sumer jiwang2 xD
Puisi-puisi ni kebanyakan berdasarkan pengalaman aku kecuali puisi Bahasa Inggeris tu.
Jangan gelak ehh ! Sapa nak copy bagitau dulu :)
Maaflah ayat aku x seindah puisi lain. Budak baru belajar :)
Aku guna ayat direct je. Ayat sehari-hari. Takut korang x paham kalau guna ayat bombastik. Bhahahaha xD


#walhal aku x reti ayat bombastik :DD

Pertama : Cinta
Setiap kali aku memandangmu,
Aku rasa gembira,
Aku rasa bahagia,
Suatu perasaan muncul tiba-tiba,
Perasaan itu dinamakan...
Cinta !


Kedua : I LOVE U
Jantungku berdegup kencang,
Darahku mengalir deras,
Dadaku berdetak-detak,
Itu semua adalah kerana...
Aku cinta padamu .


Ketiga : Setiap Waktu
Setiap hari aku menunggumu,
Setiap malam aku mimpikanmu,
Setiap jam aku mencarimu,
Setiap minit aku merinduimu,
Setiap hari kau di hatiku.


Keempat : Dear Sweetheart
Dear sweetheart,
Love is true,
Love is sweet,
Love is beautiful.

Dear sweetheart,
A true love brings us together,
A true love makes our dream come true,
And that shows a true love is true.

Dear sweetheart,
Love is sharing,
Love is caring,
And sharing is caring.

Dear sweetheart,
When I meet u,
U hug me,
And say that u love me,
And that cause me to think about u.


Kelima : Wajahmu
Wajahmu menyebabkan aku derita,
Wajahmu memberikan kesan yang nyata,
Wajahmu membengkakkan mata,
Wajahmu membuatkan aku jatuh cinta.

Hanya kerana wajahmu,
Air mataku mengalir,
Hanya kerana wajahmu,
Aku patah hati.

Selama pencarian ini,
Tiada ubat dan penawar yang aku jumpai,
Tiada penyembuh yang aku dapati,
Untuk hati ini.

Wajahmu adalah segala-galanya,
Kerana membuatkanku gembira,
Membikin hatiku derita,
Serta mengingatkanku kepada kekasih yang lama.


Keenam : Kau
Semalam aku ke surau,
Wow !
Aku terpukau,
Kerna di situ adanya engkau.

Awan mendung ketika aku mahu pulang,
Lalu aku menunggu adik dan umiku,
Tiba-tiba muncul dirimu,
Di tempat aku menunggu.

Kau nampak segak,
Kau nampak kacak,
Berpakaian baju melayu,
Berwarna oren kemerah-merahan.

Aku pandang kau,
Kau pandang aku,
Saling berpandangan antara satu,
Aku pun jadi malu.

Datanglah adikku menghampiri untuk memberitahu,
Bahawa umi sudah beransur dulu,
Lalu aku pun berlalu,
Selepas berpaling daripada memandangmu.



Ketujuh : Hanya kamu
Malam ini,
Pabila mengingatimu pada petang tadi,
Aku menjadi malu dan gembira bagai bermimpi,
Padamu yang aku minati.

Kau lalu dengan baju biru,
Sambil memandangku,
Aku yang sedang melihatmu,
Tertunduk malu.

Kau berlalu tanpa berpaling,
Aku memandang menjeling-jeling,
Tiba-tiba engkau berpusing,
Memandang diriku serta mengerling.

Aku tersenyum,
Fikiranku kabur,
Penglihatanku juga begitu,
Hanya kamu di mataku