<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Syahid. posted on Monday, 19 December 2011 { 04:30

Assalamualaikum wa rohmatullahiwabarokatuh.


Fuh fuhh fuhh. okeh. dah lama aku tak update blog. and tak sangka ramai jugak yang rindu dengan hasil nukilan, luahan, merepek aku nih. haha..


Tanx lah stalkers. LOL -.-



Okelah. actually aku slalu jugak bukak blog nihh cuma ketandusan idea nak tulis apo. Kalau tengok draft aku, perhh belambak-lambak tak habis ditulis. Aku terasa macam no story to type. Hahaha..


Amacam cuti korang ? Okehh ? Fun ke ? Hope enjoy lahh ek. Aku nih ade lagi 2 minggu je nak enjy sebelum 'terpaksa betulbetul sedar diri' yang aku ni dah nak amik PMR. Pheww~ aku terasa macam baru nak naek darjah 3. Maklumlah, awet muda -.- HAHAHA


Actually aku takde topik. haha. Ouuh, teringat pulak. Dua hari yang lepas, aku ade pergi ke Pameran Pedang-pedang Rasulullah. Macam-macam yang aku dapat kat sana. Cantik woo pedang-pedang tu semua. Setiap pedang mempunyai kelebihan masing-masing. Then, sempat jugak aku masuk ke dalam Replika Rumah Rasulullah SAW. Cantikk :) I loikkkeeeeee !


Pertunjukan silat jugak ade dipersembahkan. Yeahh ! Memang best. aku kagum giler giler giler arh ! Paling suka tengok sewaktu diorang bersilat menggunakan parang, keris and kayu tuh. Fuhh ! Suspen je sepanjang persembahan tuh. Tapi memang tak rugilah boleh tengok >.< And part yang paling best is the last part sewaktu semua bebudak silat tuh bersilat. Daripada yang kecik ketot sehinggalah yang tegap tinggi.


Dekat sana jugak, aku dapat tahu something. something yang memang kebanyakan orang Islam impikan. Iaitu, mati syahid. Dekat sana, aku dapat tahu tentang sebuah hadis. Salah satu cara mati syahid.

Seorang lelaki pernah bertanya kepada Rasulullah, ''Ya Rasulullah, bagaimanakah jika ada seseorang datang kepadaku dengan niat untuk mencuri hartaku ?'' Jawab Rasulullah, ''Jangan berikan kepadanya.'' Lelaki itu bertanya, ''Bagaimana jika dia menyerangku ?" Rasulullah menjawab, "Kamu balaslah serangannya itu." Lelaki itu bertanya lagi, "Bagaimana jika dia membunuhku ?" Rasulullah menjawab, "Maka kamu tergolong dalam golongan orang yang mati syahid." Lelaki itu bertanya lagi, "Bagaimana pula jika aku terbunuhnya ?" Rasulullah menjawab pula, "Maka orang itu akan masuk ke neraka."

Subhanallah. Bila aku dapat tahu tentang hadis ni, aku macam, yeahh , dah tau cara nak mati syahid. LOL. Haha. 


Sekarang, orang menyeru kita agar memberikan sahaja harta kita kepada orang yang nak mencuri tu. Itupun kalau nak selamat. tapi kalau nak syahid, korang ikut je lah cara ni. haha.


Okelah, aku taktau nak taip ape dah. Haha, Kbaii. Assalamualaikum :)