<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

7 Januari 2012 posted on Saturday, 7 January 2012 { 03:23

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh..


Kaifa ha lukum ? Apa khabar semua ? Semoga korang berada dalam keadaan sihat sejahtera dan semoga korang sentiasa berada dalam jagaan-Nya.



Okelah, hari ni genap seminggu dalam bulan Januari. Minggu pertama dalam tahun ni. Alhamdulillah Allah SWT masih memanjangkan umur kita.


Err, oke. Idea tiba-tiba hilang nak update apo ntah. Haa, nak cerita pasal tuisyen lah.


Err, baru seminggu sekolaha. Tup tup, kena pergi tuisyen. Mula-mula tuh agak terpaksa untuk pergi tapi kenalah jugak ikhlaskan hati untuk belajar. Sebab kalau rasa terpaksa nih memang susahlah ilmu nak masuk kan -.-'


Haha, kena pergi mengejut = =' Cemni cerita nyaa...


Adik aku dia mintak untuk pergi tuisyen. Tetibe je mak aku suruh aku dengan abang aku pergi tuisyen jugak. Yelahh, kan tahun ni semua ada peperiksaan penting. Adik aku UPSR, aku PMR and abang aku pula SPM. so, tahun ni kitorang memang bersaing kaw-kaw lah kan ! Lagipun, tinggal kitorang 3 je kat umah. So, masing-masing kena rajinkan diri untuk study lah.


Back to the topic, adik aku amik tuisyen pagi. Aku pulak cakap dekat mak aku yang aku belum nak pergi lagi sebab aku nak uji kefahaman kat sekolah dulu. Kalau tak faham, braulah aku teringin nak pergi. Abang aku pulak cakap nak pergi waktu petang. Mak aku marah aku n tetap paksa aku pergi. So, pagi tuh aku pikir betul-betul nak pergi ke tak n aku decide untuk taknak pergi. 


Tetibe je waktu tengahari dalam pukul 12, Farah, kawan tuisyen aku waktu hujung tahun 2011 call n ajak aku pergi tuisyen sekali. Aku just cakap insyaAllah pergi kalau aku rajin. Pukul 3, adik aku suruh bersiap nak pi tuisyen. Aku macam errr... kfinee, aku pergi. Selepas aku bersiap,

Aku : Umi, dah daftar ke Tini pergi tuisyen ?
Umi : Takpe. Pergi lah sana. Nanti abah daftarkan.
Aku : Abah, nanti abah tolong daftar hah ? 
Abah : Abah dah daftar dah pun.

Bila ayah aku cakap macamtuh, memng aku terpaksa pergi jugak lah. Last last redha jelahh.  Tapi aku tau, ayah aku suruh pergi pun sebab nak bagi anak dia berjaya jugak. Memang lah orang kata, kalau tak tuisyen pun boleh berjaya tapi apa salahnya usaha lebih sikit kan ?


And actually ni lah first time aku pergi tuisyen sewaktu persekolahan. Sebelum nih aku pergi tuisyen intensif waktu cuti hujung tahun je.


Okelah, baii. Nak cerita tu je -..- haha. Assalamualaikum ~