<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Allah is The Only One. posted on Monday, 16 January 2012 { 02:54

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh..


Fuh fuh, penat eden ! 6.28 petang barulah nak sampai rumah . err --'



Harini first day in this week aku pergi sekolah and first day selepas aku jatuh tangga tuh aku ke sekolah. Actually habis kelas pukul 2.40 tadi. Tak memasal umi aku ada mesyuarat pulak. Dari first week hari tuh sampailah sekarang tak habis-habis dengan mesyuarat =.= Payoh heh nak balik awai !


Tapi actually bagus jugak sebab bila aku stayback, secara automatik aku akan jadi seorang murid yang rajin. ngehngehngeh. And homework aku jugak akan cepatlah siap dan cikgu aku pulak dapat dicegahlah daripada membebel kan...


Itu sebelum ni lah dan bukan harini sebab harini kat sekolah aku cuma teringin nak habiskan nota Pendidikan Islam je. Pastu, menyembang je keje aku -,- Ouh, tadi kan, waktu Pendidikan Islam, kitorang belajar bab ''Solat Ketika Sakit''. Mukasurat 158 Buku Teks Pendidikan Islam Tingkatan 3. Tetiba,

''Fatini, kamu solat macam mana waktu jatuh tangga ?''

Terkejut aku dengar soalan tuh. Cikgu haihh = =' Then aku pun jawab err.. Oh sorry aku malu nak share jawapan aku. Hehhe, rahsia aku ngan bebudak kelas je jawapan tuh -..-


Third week in every month. Bermula minggu ni, pada setiap minggu ketiga dalam setiap bulan, sekolah aku akan mengadakan perhimpunan 'full English' err berbahasa Inggeris jelah kan. Daripada visi misi sekolah, pengumuman sehingga lah doa semuanya dalam bahasa Inggeris. Cuma Lagu Negaraku dengan ucapan je Bahasa Melayu.

Tadi, waktu bacaan doa pulang, aku sedikit terkilan (chehh ayat = =') sebab diorang tukar Ya Allah kepada Oh Lord. Err, mula-mula tuh memang angkat tangan tapi bile disebut perkataan tuh, terus cikgu aku suruh turunkan tangan. Tak boleh katanya.

Lord, God, Jesus. Ketiga-tiga tuh merupakan Tuhan kepada orang Kristian. Allah. The only One. Satu-satunya Tuhan. So, kalau nak ubah Ya Allah jadikanlah kepada Oh Allah. Jangan tukar perkataan Allah kepada mana-mana perkataan.

One more, kalau tak silap aku, OMG iaitu singkatan kepada Oh My God pun tak boleh disebut. Haram katanya. Wallahua'lam. Mohon ditegur jikalau silap.

For more information, http://www.youtube.com/watch?v=N06ntSLtb_4


Sekian terima kasih, wassalam .