<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Kahwin . HAHA posted on Sunday, 11 March 2012 { 08:15

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.


HAHAHA. Tajuk tuh , macam miang sikit err. Actually, aku taktau nak buh tajuk apa and lagipun aku teringat. Semalam kan, waktu aku balik kampung aku, kat Penang, aku pi rumah Pak Ndak aku. Anak dia kahwin. So, dia adakan majlis kenduri kahwin laa kan.



Meriah but simple. Sangat simple but nice. Diorang tak buat pun pelamin. Tiada hiasan yang mewah berbagai. Tiada pakaian yang melekat ketat-ketat fit di badan pengantin perempuan. Cuma baju kurung biasa yang dihiasi labuci dan manik. Tiada tiara di atas kepala pengantin perempuan. Tiada tudung pendek mahupun kain yang melekap belakang tudung (aku lupa apa nama nya.HAHA ) . Hanyalah tudung labuh kosong . Cantik sangat. Lagi cantik daripada orang kahwin yang mewah bagai. And aku rasa lah kan, wedding nih boleh dianugerahkan sebagai 'Wedding of The Year'.

Alahaii, seronoknya lah pengantin lelaki dengan perempuan. Sepupu aku jugak tuu. Sebab tak payah laa disoal di akhirat atas pembaziran yang sering berlaku dalam masyarakat sekarang waktu majlis perkahwinan. Alasan kebanyakan orang sekarang ni,

''Alaa, sekali dalam setahun je nak berhias macam ni.''
 ''Alaa,sekali seumur hidup je.''
 ''Semua orang sekarang amalkan adat ada pelamin dengan merenjis. Nanti apa pulak kata orang.''

Right ? Betul kan ? Ahaha, ada pelamin tak salah. Jangan amalkan adat merenjis sudahlaa. Katanya adat tuh amalan orang Hindu yang menanggap bahawa amalan tersebut dapat membuang sial. Kat sana, apa yang aku nampak hanyalah sebuah bilik berhiaskan sebuah katil yang dilapik dengan cadar warna putih sutera kosong, sebuah almari SAHAJA. Just nice but simple. :)

Aku suka persandingan jenis camtu. Alahaii, kalau kahwin nanti nak buat cemtu arh :P (PMR pun tak lepas lagi. 13 tahun lagi insyaAllah. HAHA) . Aku ada cakap kat adik aku , then dia jawab,

''Emm, adik pun rasa nak buat camni jugak ahh. Tapi kalau pihak lelaki tak setuju ? ''

Amboii, adik aku pun. UPSR tak lepas lagi pun dah memikir ye. Haha. Ahh, kalau pihak lelaki tak setuju, JANGAN KAHWIN DENGAN AKU ! HAHAHA . Maaf, giler sikit arh ! -,-

Pastu ann, waktu aku gi amik nasi untuk dimakan, terdengarlah sorang makcik ni tanya kawan dia ;

''Mana suamiku yang hensem ni ? Kang ada yang mengorat dia kang.''

HAHAHAHAHAHA. Aku nak tergelak kuat dah masa tuh. Aku sengih je dengar dia cakap cemtuhh. Amboii makcik, tak ke mana haish suami makcik tu. Kalau boleh nak cakap cemni dah. haha.


Haha, tapi serius semalam aku jeles gila tengok sepupu aku tuh. Sepupu aku tuh lelaki. Isteri dia cantik. Seronoknye lah diorang . Jelesss >.<

Aaaa, aku tak sangka aku nih dah kira pangkat err mak saudara. Nak tau paseipa ? Sepupu aku yang ada kat Penang dah mengandung. Ni yang lain laa. Bukan yang kawin tadi. Mak ayah aku kata, aku nih err gelaran Mak Ndak. Err, and tak sangka jugak yang mak ayah aku dah jadi Tok Long ! xD Tak dapat cucu sendiri pun, cucu saudara pun boleh. HAHAHA


K arh, bai. Assalamualaikum. Stalk lahh lagi lepas nih. haha


# p/s : Cer ushar cerita nih . Best :) - Search aimanazlan.com then cari CintaSMS. Baca dari episode 1 - 10. Serius best. Sangat best. IslamicLOVE <3