<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

29 Jun 2012 posted on Thursday, 28 June 2012 { 19:35

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

"Ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga meskipun kini kita terpisah demi kasihnya.Namun cebisan kenangan sentiasa bermain di bayangan mata. Detik waktu yang berlalu menjadi memori kau dan aku."



Seriously, aku dah gilakan lagu ituuu. Haha. Nyanyi sokmo skarey nih ;p Even dekat Qiamullail semalam pun, ontheway ke kantin, ke tandas, ke mana-mana je lah pun kan, aku nyanyi. Haha.

Actually aku jatuh hati kat lirik first dia sebelum masuk lagu tu. Just "Shalalalalala" je. Last-last dok dengar-dengar sampai habis, terrrrminat. And ofcourse bila aku dengar lagu ni, aku teringat seseorang. Sahabat-sahabat aku ;) Ukhwah yang terbina. Ya. InsyaAllah berkekalan.

Semalam kan, ada qiamullail. And pagi semalam, sebelum qiamullail, waktu persekolahan, aku dok pertikai kat ustazah ;

Aku : Ustazah, kita buat qiamullail ni form 3, form 5 ngan form 6. Muat ka ?
Ustazah : Muat eh. InsyaAllah.
Aku : Saya rasa tak muatlah ustazah. Takat tahun lepas, form 3 saja pun dah penuh dewan.
Ustazah : Muat punya. Pandai-pandai lah nanti bagi-bagi tempat
Aku : Dak ustazah. Tak muat. Ustazah kena suruh budak form 3 tidoq kat kelas ni. Especially 3A1. 
Ustazah : Hish, muat punya. Kalau tak muat, kita suruh depa tidoq atas pentas. Mai jadi bodyguard cikgu-cikgu.
Aku : Kalau tak muat, ustazah bawak kami mai tidoq kat kelas nehh nehh. Budak 3A1 dulu. Cari pengalaman ustazah. Bila lagi nak tidoq dalam kelas.
Ustazah : Merepek. Muat aeh, kamu jangan risau.
Aku : Dak ustazah. Saya tau tak muat.



.... and so on. Sory ahh aku banyak cakap sampai ustazah pun tak larat nak layan. ada lagi dok pertikai tapi malas nak tulis . Panjang =.=

Qiamullail kali ni, aku rasa paling best. Sebab ? Ohh bukan sebab bising or lebih meriah or what. Tapi sebab first time oh aku tak ngantuk waktu ceramah waktu qiamullail. Haha. Ceramah yang diberi boleh tahan samalah macam penceramah dia jugak ;p Haha. Penceramah pagi tu laa. *tetiba teringat kawan aku opss.*

Kawan aku minat penceramah tu punyalaa sampai macam orang gila aku tengok. Dia sendiri kata, "Ish kalau aku tengok dia lama-lama, naik gila aku nanti." Haha.

Tapi kan, apa yang penting is tajuk dia. Tajuk semalam, Proses Jatidiri Seorang Remaja Islam. Penceramah suka cerita. Cerita macam-macam cerita. Penceramah pagi pulak, dia menceritakan tentang bab yang aku suka iaitu tentang, "Dajjal, Freemason dan Illuminati."

And yeah, sekarang, aku terasa amat nak mengkaji pasal menda tuh. Wuhh, hebat oh fitnah dajjal. Sehingga ke neraka kita diheretnya.

"Ya Allah. Jauhilah seluruh umat Islam daripada fitnah Dajjal. Amin."

K arh, bye assalamualaikum.