<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Hancur Musnah Patah Seribuuu posted on Friday, 22 June 2012 { 07:40

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Ehem ehem,. Harini aku terima 2 berita. Satu berita sedih dan satu berita buruk yang kedua-duanya berkait.
Sewaktu aku terima nih, berdebar n rasa sedih sangat.And selepas aku terima, air mata aku memang mengalir. Semuanya sebab HANCUR ! Harapan aku HANCUR ! MUSNAH dan MUSNAH ! Hmm


"MRSM PC hanya untuk budak MRSM laa."

Get it ? Itulah yang membuatkan aku sedih. Harapan MRSM hohoo. Oke memang aku berangan. Tapi who knows kalau angan-angan n impian aku tercapai ? InsyaAllah kalau ada rezeki.

Tapi kalau tak diterima, i'll accept it. Maybe there's something better for me in SMKSB. Kawan aku ada kata tadi,

"Alaa Fatini. Banyak lagi MRSM yang ada. Lagipun, sekolah kau hebat apa."

Yeah, memang belunggok lagi MRSM yang ada. Cuma kan, MRSM PC jadi pilihan. I don't know why. Sampaikan aku sangat-sangat lah sedih and agak kecewa bila dapat tahu kononnya pelajar bukan MRSM takleh masuk situ. See ? Boleh tau kot betapa aku memang nak masuk situ.

Memang , aku tak nafikan memang SMKSB hebat. Sampaikan masuk dalam rancangan Sekolahku Hebat tajaan Astro Ceria lagi perhh. Memang Sekolah Hebat lah kan. Acecehh, *promo skolah sendiri ni* ;D Tapi kan, hmm . aku teringin nak masuk MRSM sebab banyak kelebihan. Mudah dibiayai kalau nak sambung belajar.

And seriously lepas dapat berita nih, hancur lebur hati. Patah seribuuu hatikuuuu uuu~ Sampaikan mood aku memang down gilagila dan gila hmm.

And tetiba tadi, lepas Maghrib,

Aku : Umi, Tini tak bolehlah nak pergi MRSM PC.
Umi : Eh, awat pulak ?
Aku : Sebab kawan kata budak bukan MRSM takleh nak masuk bitara.
Umi : Mana ada. Pelajar Bahiyah ada je yang masuk.
Aku : Serius ke Umi ? *terkejut* *mata terbeliak*
Umi : Ya.
Aku : Yeayyy. 

And lepas terima berita nih, aku terasa macam, "YEAYYYYYYY HUHU HAHA." sangat-sangat. Seronok tak terkata. Walaupun entah aku akan diterima masuk atau tak ke sana. Tapi sekurang-kurangnya peluang tu ada. Memang sekali lagi air mata aku mengalir. Menangis kegembiraan sambil tergelak haa.

Aku : Kak Ina, MRSM PKP tu apa ? Kat mana ?
Kak Ina : MRSM PKP tu MRSM yang Kak Ina masuk tu la. Salah satu MRSM PKP.
Aku : Ouh, PKP tu singkatan kepada ?
Kak Ina : Program Khas Pendidikan.
Aku : Ouh, betul ke pelajar bukan MRSM takleh nak masuk bitara tu ?
Kak Ina : Boleh je.

Waktu tu, sekali lagi aku rasa OYEAHHHH ! And semangat nak blajor bertambah :3 Haha.

Eh eh, banyak pulak aku taip. Tapi memang tiap-tiap kali update pun kan taip panjang ;p HAHA

Oke lah. Bye assalamualaikum :)

p/s : 
MRSM PC - MRSM Pengkalan Chepa
PKP a.k.a bitara - MRSM yang cuma menempatkan pelajar-pelajar form 4 dan form 5 yang   memperolehi 8A dan 9A sahaja dalam PMR.