<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Aku dan Abang Yi posted on Thursday, 12 July 2012 { 09:01


Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Hai. Ehem. Hari ni cutiii. Sempena hari Sukan :> Oyeahhh *chicken dance* *goyang-goyang pong pong* Okeh done. Penatt -.-

Pagi tadi, bangun subuh. Lepas solat, semangat nak belajar. Ehem. Amik buku sejarah. Buatt. Sampailah pukul 7.40 -.- Tetiba ngantuk. Ahha. Yelah tidoq pukul 2 pagi semalam --'


Then kejap-kejap terbangun. Adik kejut sebab dia nak pi UUM. Ada program dengan Titian Bestari sekolah dia. Program apa aku taktau. Abang Fitri pulak cuti. Sempena hari Sukan jugak. Semalam SMVAS buat hari Sukan. Dia pun sat sat kejut aku. Nak guna laptop lah. Photoscape lah photoshop lah . haihh

Memandangkan aku puasa, so memang tak bangun lah kan untuk breakfast. Sedar-sedar dah pukul 11 lebih. Ohmaii ohmaii. Terus aku naik atas. Mandi. Kemas bilik. Lipat baju. Basuh baju. Sidai baju. Kemas bilik bawah. Baca buku. And alhamdulillah semuanya aku dapat buat sebelum Zohor.

Dok berehat sambil baca buku, tetiba terasa bosan =.= Then, ahha ! *keluar mentol bercahaya* dapat idea ! Hehe. Pandang laci. Amik pin. Selendang -,-

Buat apa ? Haha. Try selendang laa . Dok belitbelit. Haha. Tapi aku tak belit sangat pun. Ehem . Hobi aku waktu bosan kay. Memang hobi aku. And hasilnya --'


abaikan muka aku -.- haha.


And tetibe, aku ternampak niqab belakang aku. Terpandang. Then teringin nak pakai. I take it. And wear it. And... Wow ! Aku teringin nak pakai :( Tapi sayangnya aku takut. Takut tak kekal. Hati, nurani, dalaman, iman, semuanya masih belum kuat. Persediaan belum cukup. Hmm. Apa yang aku boleh buat hanyalah simpan niqab tu. Dan pandang. hmm


I wanna wear it so much :'<

And tetiba waktu aku dok kemas, aku dapat berita buruk. Sebak sehh. Tau apa ? Hmm


I'm sad about it . Hmmm :(

Nampak ? Nampak apa yang cuba aku tunjuk ? Tak ? Alahaii, tu hat tengah tu, belahan mata tu, terputus :( hmm. Niqab pertama aku tu. Niqab kesayangan aku tu. Import Madinah tu. Entah bila nak dapat pi lagi taktau. Entah dapat sampai lagi ke tak ntah lepas ni hmm.

Aku : Abang Yi, putus :( *tunjuk niqab kat abang aku*
Abang Yi : Alaaa, gam jelah. Apa susah.
Aku : Hmm :(

Gam jelah ? Apa susah ? Tak ori dahlaaa -.- haih, sedih tau dak. Dahlah jawab dengan muka takdak perasaan --' Sepanjang tengahari dok ngan abang aku memang best. Dia suka buat lawak booo. xD Masuk bilik aku dok ambik barang. Amik goggle renang adik aku lah. Pastu pi cari cap renang dia --'


Abdullah Fitri bin Mohd Fuad
Please abang Yi. Toksah tunjuk macho sangat --' haha


Tangan sebelah tu tangan aku -.- 

Gegambor kat atas tu semuanya ditangkap atas paksaan aku. Kejam kan ? Yes i am. Tapi kan, awat muka dia dalam nih matured sangat --' Oh pleaseeee. Abang Yi muka childish oke ;p haha.

Waktu dia pakai cenggitu, aku ejek dia CicakMan ;p Ha ha.


Ada rupa cikcakman kan ? xD Haha

Inilah yang kitorang lakukan sehingga ke Zohor -.- Lepas Zohor, buat hal masing-masing. Then abang aku keluar pi CP tinggalkan aku -_____________- haw dare yu.

Tapi nasib baik dia ingat nak tolong belikan bubur ayam McD untuk aku bukak puasa nanti. Thanks abe ! Haha.

K taktau nak kata apa dah, kesimpulannya, ada siblings memang best . And setakat ni, yang ni lah aku baru cerita tentang siblings aku. Siblings aku kesemuanya 6 orang. The other 4 siblings, cerita di lain hari ;) yeaaa insyaAllah.

Kbye assalamualaikum.