<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Mentor - Mentee posted on Tuesday, 3 July 2012 { 06:27

Huwawaaa waaaa . sob sob. Sighh. emm. Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Serius amatlah takdak mood. Tau paseipa ? Aku dapat tugas. Yang agak berat rasanya. Lagi berat dari tugas pengawas. Lagi berat. Bagi aku. Lagi berattt. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *pengsan*



Tadi,

Aifaa, Amna, Munirah, Yasmin, Najihah, Rohaiyati, Nabila, Khoirunnajah, Hanis, Fatini B.

Itulah yang tertera pada papan putih. Teacher yang tulis. Fatini B. Itu bukan aku. Tapi kawan aku yang sama nama tapi tidak muka. Then, teacher pusing belakang lalu menyebut nama-nama yang telah dia tulis.

Teacher : Aifaa, Amna, Munirah .............................. Fatini.. Eh, Fatini Basri ka Fuad ? Fatini Basri ka Fuad ?
Unknown : Fatini Fuad.
Aku : Fatini Basri.
Teacher : Ok, Fatini Fuad. *padam huruf B, tulis F.* Boleh ye Fatini Fuad ?
Aku : Tapi teacher, saya...
Teacher : Oke mentor-mentor, sila ke hadapan.

-______________________________- 

Macamnilah perasaan aku waktu tu sampai sekarang. Unknown. Aku taktau siapa dia. Tapi termasuk dengan Fatini Basri. Haish. Dia lebih layak lah. Aku dapat 76 ja BI. Dia dapat 77. Kalau taksilap. See ? Siapa menang ? Dia...

Ramai lagilah dapat A. Teacher, awat pilih saya ? Hmm. Nak cakap takbrani. Waktu saya nak cakap tadi, teacher potong. Huaaa tension.

BI mid year aku B sehhh. B . While semua mentor yang lain kalau taksilap aku, semuanya A. Malu sehhh. Depa terer mengarang. Aku ? Hmm tenses berterabur. Paper 1 pun takscore. Nasib tang literature ja. aduhaii,

Tadi mulamula aku dapat Anis sebagai mentee. What ? Dia lebih layak jadi mentor aku. Haihlaa, tapi nasib baik ditukar. Hehe. Aku dapat Aqilah dengan Alia Syaza. Tapi aku tetap takmau sebab aku taklayak. Semua dalam kelas tu terer BI. Aku takmau jadi Mentor. Nak jadi Mentee. Diri sendiri pun tak ter-guide. Tetiba, ehhh nak guide orang pulak ? Ya Allah, hmm.

Memanglah benda ni soal kecik. Masalahnya, BI. BI aku spoil. Kalau Math ke, BM ke, aaa bolehla tahan. Tapi BI. Aku takut aku tak boleh buat. Haish,

Tadi cerita kat umi abah. Terasa berat. Bebannn. Then ,

"Cikgu percaya kat Tini. Tu cikgu pilih tu." 
"Anggap je pemilihan tu satu dorongan buat Tini."
"Tugas tu bukannya nak suruh Tini guide. Tapi Tini menjadi orang tengah antara cikgu dengan murid lain. Adalah hikmah tu. Allah nak suruh Tini rapat dengan cikgu. Mudah lagi nak faham."
"Think positive Tini."

Banyak kata semangat abah umi bagi. Aaaa shukron ya umi wa abi. Uhibbukuma. And now, aku on internet semata-mata nak cari pasal isi karangan. Yelaa kena buatlah preparation. Dah jadi mentor orang. Alahaii, kesian mentee aku sebab dapat mentor macam aku. Sory Qilah n Alia. Asif kasir.

Hmm k lah. Bye assalamualaikum.


p/s : 
Mentor-mentee ni sama macam mentor-protege dalam rancangan realiti mentor tu haa. Mentor ajar protege. Mentor ajar mentee. Haa cenggitu laa.