<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Petang 13 Julai posted on Friday, 13 July 2012 { 06:46

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Tadi petang, aku pergi berjumpa dengan seorang jiran yang juga merupakan sahabat aku. She's married. Ya. Tapi perangai macam remaja uhhh. Sporting >.< Dah lama aku tak jumpa dia and bercerita memang panjang ahh tadi kan.


Dia baru je habis pantang. Tiga minggu lepas. Anak kedua, Nur Syafiqah. ( aku taktau ejaan betul ka dak )

And tadiii, HAHAHAHAHA. Yang syioknya sebab dia cerita pengalaman dia mengandung . AHAHHAHAHA. Memang teramat best. Aku dengar. Meremang ada. Takut ada. Seram ada. Lawak pun ada.

Mengandung. Bersalin. Fitrah perempuan. Kalau diberi rezeki dan jikalau tidak mandul. Pehhh. Ketaq lutut cekk dengaq cerita tadi. Dia cerita pengalaman dia mengandung dan bersalin kali kedua. Aku takmauu critaaa. Kalau hampa nak tau, pi dengaq sendiri dari mulut dia -.-'

Tapi apa yang aku nak cakap, kesusahan seorang perempuan ketika mengandung. Ya Allah sulit teramat. Baru aku tau perit cenggitu. Tu baru dengar cerita dah takut. Haha.

Seorang murid 15 tahun mendengar pengalaman bersalin -.-' Takpa pengetahuan am lol. Cerita tu sebagai mengisi masa lapang kami melepaskan rindu. Daripada dok senyap sunyi tak terkata.

And yang aku nak pesan adalah, kepada perempuan di luar sana, janganlah sesekali mengatakan, "Aku takmau mengandung" or "Aku takmau nikah." Bukan pompuan je. Laki pun sama -.-' Dosa tau kata camtu. Sebab Nabi menggalakkan kita untuk berketurunan.

Sabda Nabi SAW,
"Sesiapa yang tidak menyukai sunnahku, maka dia bukanlah sebahagian daripada umatku."

Nauzubillahiminzalik.

Actually sesiapa yang mati ketika mengandung atau bersalin. Dia sebenarnya syahid ;) 50-50 antara hidup dan mati. Berjuang melahirkan seorang lagi umat nabi.

Ecehh ayat aku macam pernah rasa pulak = =' Haha dahlaaa. Meremang je aku tulis entri ni err. Nak pi buat Sejarah. 30 praktis lagi hoiii @@!

Tapi yang paling aku best, waktu dia cerita tentang pekerjaan dia dulu. Dia kerja kat Unit Peperiksaan. Katanya, kat unit periksa nih, soalan peperiksaan UPSR, PMR, SPM ada banyak set. Kalau mana-mana soalan bocor, so diorang tukar set lain. Senang je. Haha baru aku tau. And tetiba teringin lah pulak nak kerja bahagian tu. Sebabbb, boleh tengok soalan yang bakal keluar.

Nanti kalau aku dah ada anak yang UPSR, PMR or SPM, boleh bagitau dia lol. xD HAHA

K bai assalamualaikum.