<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Perempuan - Alat Solek - Barang Kemas posted on Friday, 31 August 2012 { 00:39

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Ke sana sini ke mari. Rata-rata orang yang diperhati. And now, aku tahu, patutlah munculnya frasa or err kata-kata,




"Perempuan dengan alat solek memang tak dapat dipisahkan."





"Orang perempuan kalau tak ada barang kemas, tak sah."


Hey dear, are you sure ? Heh. But actually it is wrong.



Aku seorang perempuan. And sememangnya aku tak minat langsung alat solek. Alat yang ada atas laci aku tu cuma bedak kompak dan krim percerah. Itupun aku guna kadang-kadang je. Nak guna pun bukan mainlah payah. Dulu waktu first-first beli, agak bersemangatlah nak pakai. Tapi sekarang err hampeh. Sebenarnya apa yang ada sekarang ialah apa yang masih ada waktu first-first aku beli. Apa yang ada sekarang, itulah produk first yang aku beli. Beli waktu Form 1. Dua tahun dah tak habis guna.

I don't know why. Aku memang tak suka bersolek. Tapi kalau aku kata aku tak pernah bersolek, memang tipu sangatlah kan. Aku cuma bersolek waktu nak buat persembahan je. Itupun setelah puas dipaksa cikgu dan ahli-ahli persembahan yang lain -.-

Bagi aku, bersolek itu leceh. Even nak pakai bedak pun errr sorry. Kenapa leceh ? Bersolek membazirkan masa. Daripada aku bersolek, lebih baik lah aku online. Muehe. One more, bersolek leceh sebab setiap kali nak solat kena basuh. Then lepas basuh, takkanlah nak pakai balik ? Pehhh

Takat nak basuh bahan solekan pun renyah, nak pakai balik ? err lagilah sorry. Then kesudahannya, ramai yang aku perhatikan kalau bersolek, tak solat -.- Hellooooo. So bagi aku, it's better for me and agak bersyukur lah jugak aku jenis bukan yang menjinakkan diri dengan alat solek. 

Hah one more, to all girls di luar sana, jangan lah dok bersolek selalu, kang tak berseri waktu kahwin kang. Ahaha. Kenapa ? Sebab kalau kita dah selalu sangat bersolek, Waktu kahwin tak nampak unik sebab muka kita bertambah solekan tu dah selalu dilihat orang. Ngehehe. Dapat apa yang cuba disampaikan ?

Barang kemas. Heiiii sapa kata perempuan kalau tak ada barang kemas tak sah ? Aku boleh hidup je tanpa barang kemas. Ya aku mengaku aku pun ada perhiasan segala tapi kalau nak pakai tu memang emm err. Aku sampaikan pernah dibebel kakak sendiri.

"Tini ni, membazir je beli gelang kat dia. Bukan nak pakai pun. Nasib baiklah akak tak beli yang emas ke, kalau tak memang kena keluar zakat harta lah hang."

Aku benci emas -.- Ya sangat taksuka. Taktau lah kenapa kan. Tapi emas putih aku suka. Perak pun bolehla. Kotak aksesori aku dah bertahun dalam laci. Langsung tak berusik. Gelang, cincin, rantai bukanlah pilihan aku. Aku lebih prefer jam dari benda tu semua.

So kalau aku nak kahwin nanti, aku akan suruh future-husband aku beli barang bukan emas. Kalau takdak cincin lagi bagussss . HAHAHA

Jam. Tu pun jarang aku pakai. Kalau pakai pun, waktu awal-awal je. Dua tiga minggu lepas tu, lesaplah dari tangan. Haha. 

Jewellery and make-up is not the basic necessities for female. Tapi ada jugak yang takboleh hidup tanpa dua benda tu. Haih takpaham aku.

Err sebenarnya aku terasa aku tengah membebel. Haha. Tapi kan sebenarnya,

"Natural beauty comes from diri sendiri."

Macam nak jadi duta lah pulak. K sory menyemak --'


Err bye assalamualaikum :)