<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

26 September posted on Wednesday, 26 September 2012 { 04:15

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Jam menunjukkan pukul 6:53 petang. Balik sekolah, singgah TSB. Sampai rumah, makan, mandi, solat, baca Quran, bukak laptop, menaip.

"Pap!" Beg aku tiba-tiba jatuh. "Huaaaa! Patah!" aku berteriak dalam kelas. Mana taknya, berkemas sudah. Siap pun sudah. Ketika aku menggalas beg, tiba-tiba aje benda tu patah. Benda tu ? Tu ? T.U.? Tu ? Haha apa benda tu ?

Tu adalah sejenis benda. Benda yang ada dekat beg tu. Alaa aku taktau benda tu panggil apa. So, aku panggillah tu :3

Qilah : Apa yang patah ?
Aku : Ni haa. Benda ni patah. :(
Qilah : Haha. Ya Allah, macamana boleh patah ?
Aku : Taktau. Ishk.
Qilah : Haha tulaa overload lah kot.

Masih belum dapat terima kenyataan. Semakin ramai sedar. "Apa yang patah?" Tanya beberapa lagi kawan aku yang prihatin. "Ni haa benda ni haa." Aku tunjuk. Ceh. Bikin kecoh je lah hang Tini -.- "Hahahaha." Itulah respons kengkawan aku. Ciss. Kot lah nak tolong belikan beg baru ka apa ka. Ni tidak, depa gelak pulak =.= Erk.

Aku : Nak habis tahun dah ni. Awatlah waktu ni jugak nak patah taktau. Takkanlah nak kena pi beli beg baru...
Kawan-kawan : Hahahaha
Aku : -_________________________-

26 September. Hari menghantar buku Kokurikulum. Tapi buku aku masih belum dihantar. Terlupa nak bawak =.= Mana tidaknya, penuh sangat buku atas meja tu haa. Sampai pagi-pagi blank nak bawak apa @_@

26 September. Tarikh tutup Pertandingan Resensi Buku. Alhamdulillah cikgu calonkan aku ke sana. Tapi rupa-rupanya aku kena hantar skrip resensi sebelum 26 daa. Waktu aku tahu tu, 24 September. Suntuknya masa ! Balik-balik, stress. Buku yang dicari tak jumpa. Argh !

Pagi tadi, pukul 2 pagi, aku mula mengarang resensi. Alhamdulillah everything moves like a clockwork. Ecehh. Daripada 0% siap, alhamdulillah pukul 5.30 pagi menjadi 100% siap. Tiga jam setengah. Sebanyak 1383 perkataan yang ditaip. Perhhh. Dalam syarat cuma mintak tidak kurang 350 perkataan.

Hantar dekat cikgu. Tiba-tiba, beban yang aku sangkakan sudah terlepas. Oh alamak ! Aku tersalah format daaa T_T Ohmaipakandmakguarddd. And aku cuma ada harini sahaja untuk siapkan. Pasal tarikh tutup, cikgu kata taulah nak buat apa = ='

Esok sehingga Sabtu ada kem Arab. 3 days in school. Belajar arab aje memanjang. Packing barang belom. Cari barang pon belom. Aaaaaaaa.............

Aku : Takpa. Doa orang yang teraniaya dimakbulkan.
Qilah : Hah eloklah tu. Doa cepat. Tengah hujan lebat ni. Manalah tau tiba-tiba benda tu tercantum balik. Hahaha.

The End.