<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Hari Air Mata posted on Sunday, 7 October 2012 { 09:23

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

12 pagi. Woaahh tepat-tepat 12 pagi. It means, just one more day. Yeahh one more day to face the examination.


"Ish." Toleh kiri. Pandang kanan. Ketap bibir. "Argh!""Hang ni kenapa? Rileks lah." tanya Ain. Mungkin rimas melihataku yang tidak senang duduk. Tapi aku berdiri sebenarnya. Bukan dudukHari terakhir di pusat tuisyen. Membuatkan aku terimbau pengalaman dan kenangan bersama rakan-rakan setuisyen. Walau tidak banyak, namun cukuplah secebis kenangan sebagai bekalan untuk menggamit kerinduan."Bukan apa. Aku macam tak percaya dah nak PMR. Aku... Aku terasa.. Aku terasa aku terlalu muda lah untuk ambik PMR." Entah kenapa. Ayat itu secara spontannya terkeluar dari mulut aku. Pffft."Allah. Tolonglah Tini." Shasha dan Ain membuat reaksi menyampah. Haha.

1 harilagi untuk Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah. 2 minggu lagi untuk mencapai kemerdekaan melepasi peperiksaan tersebut. Wahh tak sabarnya :D

Ecehh ayat -.- Macam bersedia sangat dah.

A : Weh Tini, sedia dak lagi nak PMR ?Aku : Aku ? Mestilah! :D Belum -.-A : Hek eleh, ingatkan nak cakap mestilah dah -________________-

Persediaan belum cukup. Ya aku tau. Isk Fatini. Macamana nak perang kalau kelengkapan tak cukup? Senjata belum habis diasah.

"Murid-murid Tingkatan 3 SMKSB tidak digalakkan untuk ke sekolah pada 8 Oktober 2012."

Lebih kurang acenggitu lah ayat yang tertera atas surat makluman bagi pelajar tingkatan 3 di sekolahku.

Aku : Seriously tulis macamtu ? Pffft first time aku jumpa.Qilah : Ishk, kan best kalau tiap-tiap hari kena umum macam tu

Agree 600%. -

7 Oktober 2012, Hari Air Mata. Erk. Pada hari ini, air mata terlalu murah bagiku. Tapi taktau lah untuk orang lain macamana kan...

I wonder why, mudah sangat untuk menitiskan air mata apabila ada sebarang majlis minta maaf or emm. K. Tapi actually baguslah kan. Air mata mengalirkan dosa bersama. Air mata sebagai pencuci mata. Air mata sebagai tanda terkesan rasa insaf di dada. Meskipun air mata adalah mutiara, biarlah mengalir kerana perkara yang tidak lagha.

Aku mulai rasa seronok. Aku mulai rasa sayang. Aku mulai rasa emm entahlah. Tapi aku dah bertambah rasa suka akan sekolah, seronok bersama teman-teman sekelas, gembira dengan guru-guru. Perasaan yang memang aku inginkan. Lumrah menjadi pelajar sekolah.

Bukanlah bermakna sebelum ini aku tak pernah rasa semua tu, tapi entah kenapa, apa-apa yang aku rasa sebelum ini kurang berbanding dahulu. Perasaan yang aku rasai sekarang lebih menyeronokkan. Benarlah orang kata, tahun menghadapi peperiksaan adalah tahun paling menggembirakan.

Entah ya atau tidak, entah sama ada aku masih terus belajar di sekolah ini atau tak, tapi sebanarnya aku rasa sayang nak tinggal rakan-rakan kelas. Wahai 3A1, ketahuilah betapa 'sweet'nya rakan hampa semua ni haaa. Haha.

Ishk, update blog pun rasa sebak. Terasa rindu. Sigh. Takmau teruskan dahla.

Btw, 2 more days. Tolong doakanku. Moga anda semua diberkati dan sentiasa dipermudahkan urusan ukhrawi dan duniawi. Assalamualaikum.