<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Saya Bekas Calon PMR posted on Monday, 15 October 2012 { 22:01

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

"Baiklah, kamu semua boleh beredar sekarang."

Alhamdulillah !!!!!~~
PMR telah tamat. Maka, tamatlah sudah status ku sebagai calon PMR. Kini, aku telah menjadi seorang bekas calon PMR.


BM. Subjek yang agak mudah. Heh mudah ? Wahahahaha mudah ? Trial dapat B, kau kata mudah ye Tini ? Heh. Ahh itu trial =.= Now, I'm talking about PMR. Sigh. Entahlah. Bagi aku, BM bolehlah tahan. Normal lah kan kalau ada soalan aras tinggi rendah tu.

BI. The one which I worry the most. Ehh speaking berterabur. Ahh I dont care. Takde pun pemeriksa blog kan ? :3 Waktu keluar dewan selepas paper 1, "Macamana?" tanya Teacher Rohaya. Serta-merta aku jadi sebak. Air mata tunggu nak keluar dah terus jatuh je. Aaaaaa If I can turn back this time, I'll do it again.


Math. Alhamdulillah aku boleh jawab. Tapi betul ke tak, aku pun taktau lah. Paper 1 aku alhamdulillah OK. Paper 2 aku.................................... pun ok.............................lah sangat kan.

"Hancur weh hancur. Paper 2 aku hancur."
"Eleh Tini. Hang ingat kami nak percaya sangat hancur hang tu?"
"..."

Science. Sesungguhnya aku dah terlupa segalanya tentang subjek ini. Hoho. Tapi seingat aku, aku boleh jawablah. Alhamdulillah. Cuma kegetaran ada lah waktu paper 2, sebab.......................

"Fatini." Lantas aku berpaling. Suara aku bergema kedengaran di pembesar suara. Aku memandang Cikgu Asmida yang sedang berada di atas pentas. Tangannya memegang mikrofon. "Doa." Erkkkk !!!!! Kenapa cikgu tak cakap awal-awal? Aku tak bawak teks doa. Aaaaaa. Tangan aku serta-merta vibrate umpama telefon berdering. Eh ! Kawan-kawan memandang aku. "Hah pi lah cepat." kata salah seorang kawan. Sengih mengusik terukir di bibirnya. "Ish sabaqlaa !" Bergegas naik atas pentas, tiba-tiba cikgu mencari sesuatu. "Alamak, teks doa tak adalah. Emm kamu bacalah doa apa-apa." .............

PI. Alhamdulillah boleh jawab jugak. Cuma ada terkadang aku hentam sukahati aje. Ahh nasib baiklah PI banyak keluar soalan KBKK. Bersyukur. Aku tak pilih mana-mana soalan pun. Kesemua 6 soalan aku jawab.


Sej. Quite easy. Kalau nak dibandingkan dengan trial, aku lebih suka kertas PMR. Tapi adalah jugak confuse =.= Normal aaaaaaaaaaaa. Sejarah adalah subjek paling digeruni. Mengapa ? Sehari sebelum paper SJ, aku tak baca buku langsung ! Sejam sebelum paper SJ, aku bukak buku. Ya Allah frustnyaaaa ! Segala yang dibaca tak masuk otak :( Nasib baiklah kengkawan ada tolong cerita. Walaupun hanya melekat tempias. Jadilah --'


Geo. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm i lost my words. No ideas la nak komen apa.


KH. Inilah subjek yang paling senangggggggggggggggggggggggggggggg lah sangat kan. Subjek ni penuh dengan soalan yang senang tetapi jawapan yang agak susah. Bagi aku lah. Ada 3, 4 soalan yang memang ada jawapan yang mengelirukan =.= Aku rabbi yassir wala tuassir ajelah.


BA. Yeayyy ! Kenapa yeayy ? Talib Mithali masuk periksa. Haha termakbul doa. Tapi -___________- aku doakan Talib Mithali masuk untuk karangan, sekali yang keluar untuk maklumat. Aiyoyo ! Segala pilihan karangan kesemuanya tidak aku baca. Langsung tak baca ! So, tawakkaltu ilallah, Aku pun memilih Fawaidul Maktabah. Ada 3 isi aku buat. Tapi tiada langsung huraian. Hahha. Nasib lah Tini....

Sepanjang PMR, mustahil lah kan kalau tiada langsung soalan yang dihantam. Apa cara aku ? Heh. Aku tutup soalan dengan tangan. Aku tutup mata. Selawat. Baca rabbi yassir. Doa. Bulat apa aku suka. Yang paling dekat dengan bulatan, haa itulah jawapan. LOL.

Janganlah contohi aku. So kesimpulannya, studylah --'