<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

The best Pengawas' trip ever posted on Monday, 12 November 2012 { 17:55

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Wan : Hang ni tamak ah Tini.
Aku : Aik, awat?
Wan : Kem hang pi. Melaka-KL hang pi. Langkawi pun pi.
Aku : Haha biaqlah. Langkawi tu aku terpilih. Nak buat cemana...
Wan : Ah tak kira. Tini tamak.

Kesian aku, takbersalah pun kena :') LOL tolong lah -.-
Heh. Tak adillah kan kalau post Melaka-KL buat, tapi Langkawi takdak. Muehe.


Balik daripada Melaka-KL, sampai rumah pukul 2 pagi. Barang untuk ke Langkawi belum dikemas. 0% siap. Sampai rumah, erk pak njang datang. Terus ke dapur. Basuh segala baju. Then pack segala barang yang ada. Tak tidur. Sehingga masuk ke dalam bas.

Waktu dalam bas, makanan diedarkan pun rasa tak lalu nak makan. Sebab? Mengantuk yang amat sangat.
Dari Alor Setar ke Kuala Perlis, terus ke Langkawi.

Aku, Syafiqah, Wan. Kami bertiga daripada lawatan Tingkatan 3 terus ke lawatan pengawas. Hoh ho. Penat tak terkata. Tapi seronok pun tak terkata jugak.

Destinasi pertama apabila sampai di Langkawi ialah Sungai Kilim.


Pemandangan dari dalam bot, fuhh subhanallah. Cantik amat !


Ini pulau apa nama ntah. Apa face ntah ._.
Pulau Kasut :')
Kayu Orang.
Boat-mates.
Inilah pemandangan yang paling cantik. Muehehehe

Kami singgah di tempat ternakan ikan.

Nak tunjuk ikan pari sebenarnya. Tapi taknampak.
So nampak yang ni aje. Sweet kan ? :') luuuu

Aku : Ikan apa nih? Ikan bilis?
Unk : Hahahaha. Merepek apa ikan bilis.

Abg : Ok semua, ni ikan bilis.
Aku : Haa kan betul :3

Ikan.... Nyotnyot *duckface*

Belangkas bersama Abang Man Belon. Erk

Tiram batu.

Ikan sumpit. The most interesting fish.
Menyumpit aje kejenye.

Kemudian, kami ke Gua Kelawar. Tempat yang paling gelap ._. Huuuu


Then kembali ke bas. Perjalanan agak lama tapi keterujaan berkekalan. Errr.
Ke tempat shopping. Gamat lah, batik lah, itulah inilah. Tapi apa yang aku beli cuma......

Piring (?)

Makam Mahsuri menjadi destinasi seterusnya.

Generasi Ke-7 Mahsuri.
Click to zoom.
Aku pun ada pengalaman ambik air kat telaga tau.
Tapi....
tak dapat -.-

Langkawi Cable Car... Cantik. Pemandangan cantik ya Allah. Gayat ada, takut ada. Bila sampai puncak. Terketar-ketar aku jadinya. Tapi takpa, cover. Macam tak rasa apa-apa. lulul.


Photos 1 n 2, cablecar-mates


View...
From the top of Mat Cincang mountain and from the cablecar.


Us :')
Muka gayat tu ==' hahaha
errr
View. Macam lukisan pun ada,kan?
Gambar yang paling aku suka ><
Kereta kabel yang kunaiki.
111. No bilik yang paling best. Kenapa? Sebab ada aku. Muahahaha. Jk.
Simfoni Resort. It has nice rooms in it. Pergilah dan menginap di sana bersama keluarga anda sekarang juga :D *ecehh gaya promoter pulak*

Pikah, the most hingaq person. Kot. ehh?
Keja dia nyakat aku, aku nyakat dia.
Kawan berkaraoke, kawan bunyi suara cerek. muehehe.


Aina Farzana, another roommate.
Meski tak sekepala, tapi tetap sebulu. Lulululu ><
*eii loqlaq*
Ainaa, budak paling tinggi dalam bilik tu -.- *jeles*
Pencipta selendang serbaguna bersama sejadah =='
Selalu menyakat juga kena sakat :3
Najmi, peacee ^^v
Pengguna henset tenyeh. Muehehehe
Nampak macam senyap, tapi... kalut :p
And kekadang lawak. Video dalam feri tuuu. XD

Zuraini. Zuraini. Zuraini.
Haa zuraini aku tulis nama hang dah ni :p Wakakaka.
Dalam banyak-banyak roommates, dialah yang aku anggap macam adik.
Paseipa? Sebab dia selalu kena sakat. Uuu. Muka macam budak-budak :p
BB selalu di tangan. Tweets :p
Tapi takpa, dia sekepala. Kenapa ? Sebab dia 'senyappp',,, lah sangat.
Yang ni, the most 'senyap person. muehe -.-
Aaaa gambaq depa aku dah tolong tangkap, tapi gambaq aku takdak *sedih sigh*
So, pergi depan cermin. Tangkap sendiri. Muehehe.
http://whenmyheartstartstotalk.blogspot.com/
cari tajuk Langkawi, the best Trip Ever.

The best moment in 111...

Najmi : Weh Tini, ada maggi lebih dak?
Aku : Ada ada. Awat?
Najmi : Nak. Nak makan. Lapaq ni.

Se-cup Maggi Tomyam dikongsi 6 orang. Takpernah dibuat orang. And itulah first time aku makan se-cup maggi kongsi 6 orang. Pakat merasa sorang sikit. Nasibbaiklah bawak maggi lebih. Kalau tak, semua pakat kebulur lah menunggu makanan sampai ._.

2nd day...
Island Hopping.

Piqah beli rm10. Jual kat aku rm5. Pffft.

Setiapkali aku cuba senyum nampak gigi, mesti senyuman nampak plastik. Erhh -_-


Singgah di Pulau Beras Basah. Bermandi-manda di sana.


Then, on the way ke Tasik Dayang Bunting....

Looks like habuk berterbangan, right?
Tapi sebenarnya... itulah helang :)
Makanannya, kulit ayam.

Tasik Dayang Bunting. The best mandian ever. Hahaha. Aku masuk ke tasik, tak jumpa dasar ._. Ya Allah gelabah kemain. Dahlah takreti berenang. Nasib baik ada life jacket je untuk timbulkan aku selalu.

Nampak bentuk gunung ala-ala si dayang tengah membunting?

Pengalaman yang paling takboleh nak lupa.

Aku : Kak ! Monyet pegang beg !
Kak : Hah ! Manamana?

Monyet lari. Datang depan aku. Tengok aku.

Piqah : Aaaaa! *jerit sambil lari*

Terpinga-pinga aku, monyet datang serang. Nak serang beg sebenarnya. Lepas beg, aku lari. "Aaaaaa~" 
Bengong tak bengong? Haha. Nasib baik ada orang tolong. Dan....

Wan : Weh Tini, menarik reaksi hang. Hahahaha

Cis -.-

Punyalah kepenatan. Kesemuanya sampai tertidur waktu on the way pulang.
Kepenatan mandi ._.

Petang tu, ada sukaneka la pulak alamak aiii. Semuanya dah kepenatan =.= tskk
Pemandangan daripada pantai.
Nampak dataran lang. Nampak jeti. Nice.
Para pengawas form 3 duaribuduabelas. Aaaa missthem.

Third day.

"Wehh takmau balik. Aku nak stay sini."
"Kerja kosong sini banyak. Try ah mintak. Boleh stay sini."

"Tsk sedihnya, nak balik dah."

Bla bla and bla... Semuanya pakat takmau balik. Kalau boleh nak stay situ selamanya uuu >< ha ha. Tapi apakan daya, terpaksa pergi jugak uuu.

Kau pergi~ iiii~ iiii~

Roommates. Cermin pun jadi :p


Untuk pengetahuan semua, kami ke lawatan ni dengan duit sponsor rm10k. Pffft disponsor semuanya kecuali shopping lah -.- Kalau shopping pun kena sponsor, amboiii padaaaa~

Tapi aku suka trip ni. Why ? Sebab trip tahun lepas was so boring -.-
Err ok bye assalamualaikum :)