<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Their Victory. When's Mine? :( posted on Tuesday, 20 November 2012 { 03:12

Assalamualaikum warohmatullahiwabarokatuh.

Umi : Hah macamana? Dia dapat apa?
Abah : Dapatlah apa yang dia impikan tu.

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Allah, adik got 5A's. Heh

"Adik nak 5A, tapi takmau belajar. Apa ni?"
"Adik............. pi belajar."
"Ewah ewah, siapa yang nak periksa ni? Jawapan buatlah sendiri. Ada ke patut mintak kat orang."
"Ha laa kan. Esok dalam UPSR tu, dia nak tanya pasal komik n novel tu a kan."

Blabla and bla. Yeah bla.

Macam macam itu itu dan ini ini dibebelkan kepada adik sewaktu sebelum dia menghadapi UPSR. Sampaikan aku sendiri. Emm bukan takat aku lah kan bahkan juga seluruh keluarga. Kami pulak yang risau. Ehh, siapa yang nak jawab periksa sebenarnya ni?

Tapi alhamdulillah, walau dibebel sampai habis liur (ceh hiperbola), alhamdulillah impiannya jadi kenyataan.

"Dup dap, dup dap."

Itulah yang kurasa sewaktu ke SKSADR, sekolah lamaku bagi menemani umi untuk mengambil keputusan UPSR adik. Dia yang nak ambik result, den pulak yang terketor-ketornye haa!

Mana tak nya, teringat dolu-dolu, aku macam tu lah tu. And pulak, terbayang. Macamana lah aku nak ambik result PMR nye nanti.................................

Harap-harap dapat jugaklah apa yang diimpikan. InsyaAllah amin.

'Jika ingin berjaya, bersolatlah.'

Itulah tajuk buku yang aku terjumpa when I went to a book store yesterday. See? Betapa pentingnya solat sebagai penentu kejayaan. Dan sebab itulah ketika zaman Rasulullah S.A.W., baginda tidak bawa sekali mereka yang belum menunaikan solat ke perang. Kenapa? Bimbang kalah. Wallahua'lam.

Tadi, kak Ina, my second sister passed the JPJ's test.

Aku : Alamak!
Dia : Apa apa? Kenapa? Apa jadi?
Aku : Tu... Yoon Jae ada kat atas. Dia dengarlah semua yang diorang cakap.
Dia : Apahal? Diorang cakap apa?
Aku : Laa tak dengar ke?
Dia : Tak. Kak Ina teringatkan macamana la JPJ test esok.

Parah -.- Sampaikan one of Korean's Fans tetiba tak khusyuk tengok movie Korea LOL.

I meant my sis. Not me. Aku ni kalau tak sebab kak Ina, memang takkan layan dah movie Korea tu haa.

Dia : Tini, cer bukak viki.com ada cerita Full House 2.Aku : Haa sat sat.Dia : Hish asyik Pesbuk, Twit.Aku : Manada. Tini dok menaip.Dia : Hang minat Korea ka ?Aku : Tak. Tini tengok dulu tu pun sebab kak Ina ada. Lepas kak Ina pi, jarang tengok. Tak tengok pun.Dia : Paham.Aku : Paham?Dia : Haah paham. Biasalah tu. Ish apehal la kalau aku takde ramai takboleh buat itu ini.Aku : Hek eleh, tolonglah *mata ke atas, tangan ke bahu* Haha

-.-

"Result PMR keluaq bila?" :(

Itulah yang bermain dalam fikiran waktu menemani umi ambil result adik.

"Berapa result aku?" :(

Hmmm.......... Wallahua'lam.

Bulan ni, ada 2 kejayaan adik beradik kubawa pulang. Dan harap-harap Disember nanti, aku pula bawa berita gembira kepada mereka. InsyaAllah amin.

........
..........
........

THE END . Assalamualaikum.

......
......
....