<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2673450732304179712\x26blogName\x3d.::+Bla+Bla+Bla+::.\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://cahaya-kebijaksanaan.blogspot.com/\x26vt\x3d3469298043917987658', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>












Iou
Welcome here.Cahaya Kebijaksanaan itu maksud namaku ^^v
I AM WHO AM I
Nur Fatini bt Mohd Fuad. 28 0ct. A girl who is...Talkative. Hyperactive. and Creative. Teehee. 'Aku'. Maaf itu habit.
...
Berapa kali jatuh itu tidak bernilai, yang dikira adalah berapa kali kita bangkit. If Allah says yes, nobody can say no. Andai berdakwah, jangan buang namamu daripada senarai penerima dakwah.
stalk me

Kesiankan Lembu.. posted on Saturday, 5 November 2011 { 19:09

Assalamualaikum..
Korang pegi solat raya tak nie ? Haha, bagos.. bagos... Aku tak pegi sebab.. Huaa :'(
 Baca nie.
Kalau Aidilfitri , kita disunatkan makan sebelum pergi menunaikan solat sunat Aidilfitri manakala ketika hari raya Aidiladha, kita disunatkan makan selepas solat raya.

Tadi, waktu aku tengah makan dengan keluarga aku selepas solat sunat Aidiladha,

Aku : Abang Fahmi, betul ke kalau kita kesiankan lembu, kita tak boleh makan lembu tu ?
Abang : (waktu aku tak habis tanya lagi dah geleng kepala)
Abah : Betullah. Sebab kalau dia kesiankan lembu tu, macamana dia nak makan ?
Aku : Laa, tapi kalau dia makan jugak ? Berdosa ke ?
Abah : Ahahahaha. Kalau dia makan jugak maksudnya dia tak kesian lah tu.

Family aku semua gelak.

Umi : Takkanlah kalau dia kesiankan lembu tu, dia ngap ngap jugak.
Abang Fitri : Huu, lembu aku... (sambil menukar suara dan menunjuk gaya makan)
Abah : Hahaha, kalau seseorang tu kesiankan lembu, mestilah dia tak makan lembu tu sebab tu dia tak boleh makan. Kalau dia kesiankan lembu tu tapi dia makan jugak, maksudnya dia tak kesian lah tu. Faham ?

Aku cuma mengangguk. Mulut aku muncung sebab semua gelak kat aku.   Aduuh ! Menyesal den tanya =.= Aku tau macam budak2 tapi aku masih muda. Ngahahaha xD

Nothing dah. Taktau dah nak crita apa. Okbai.. :) Salam Aidiladha.
Assalamualaikum..